စက္တင္ဘာ ၁၅ ရက္ ၂၀၀၇
“ပတၱနိကၠဳဇၨန ကံေဆာင္တယ္ ဆိုတာကေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ရဟန္းေတာ္ေတြကို ဖိစီးႏွိပ္စက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ အာမိသ သေမၻာဂလို႔ဆိုတဲ့ ပစၥည္းေလးပါး အလွဴမခံရ။ ဓမၼ သေမၻာဂလို႔ေခၚတဲ့ တရားေဟာေျပာမႈ မလုပ္ရ၊ အဲလိုမ်ဳိး ပစၥည္းလဲ အလွဴမခံ။ တရားစသည္လဲပဲ မေဟာရတာကို မေဟာတာကုိပဲဒါ ပတၱနိကၠဳဇၨန ကံေဆာင္တယ္လို႔ ေခၚတာပါပဲ၊ ပတၱနိကၠဳဇၨန ကံေဆာင္တယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္လို အဂၤါရပ္ေတြနဲ႔ ျပည့္စုံမွ ကံေဆာင္လို႔ရမွာလဲဆိုေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက အဂၤါ (၈) ပါးနဲ႔ ျပည့္စုံလို႔ရွိရင္ ကံေဆာင္ရမယ္လို႔ ေျပာတယ္ေပါ့၊ အဲဒီ (၈) ပါးကေတာ့
- ရဟန္းေတာ္ေတြကုိ ပစၥည္း ေလးပါးမရေအာင္ လုပ္တာ
- ရဟန္းေတာ္ေတြကို အက်ဳိးမဲ့ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တာ - ရဟန္းေတာ္ေတြ ေနရာမရေအာင္လုပ္တာ
- ရဟန္းေတာ္ေတြကို ဆဲေရးတာ၊ ၿခိမ္းေျခာက္တာ
- ရဟန္းေတာ္ အခ်င္းခ်င္း ကြဲျပားသြားေအာင္လုပ္တာ
- ဘုရားရဲ႔ ေက်းဇူးမဲ့ကုိ ေျပာတာ
- တရားရဲ႔ ေက်းဇူးမဲ့ကုိ ေျပာတာ
- သံဃာရဲ႔ ေက်းဇူးမ့ဲကုိ ေျပာတာ
ဆုိၿပီးေတာ့ အဂၤါ (၈) ပါး ထုတ္ျပတယ္၊ ပါဠိေတာ္လိုဆိုရင္ေတာ့ အဂၤါ (၈) ပါးနဲ႔ ျပည့္စုံမွ ကံေဆာင္ရမွာေပါ့၊ ဒါေပမဲ့ အဌကထာက ဖြင့္တဲ့အခါက်ေတာ့ အဂၤါ တခ်က္ခ်က္နဲ႔ ညီညြတ္ေနၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ ပတၱနိကၠဳဇၨနကံကုိ ေဆာင္ႏို္င္တယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ဖြင့္ျပပါတယ္။
ဒီေတာ့ ဒီကံကုိ ေဆာင္ေတာ့မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ရဟန္း ဘယ္ႏွစ္ပါး ရွိရမလဲ ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီ ပတၱနိကၠဳဇၨနကံ ဆိုတာက ဉတၱိ ဒုတိယကံျဖစ္တယ္၊ ဉတၱိဒုတိယကံ ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ သံဃာေလးပါးရွိလို႔ရွိရင္ သူကေဆာင္လို႔ရတယ္၊ သံဃာေလးပါးက ညီညီ ညြတ္ညြတ္ေဆာင္ၿပီးလို႔ရွိရင္ မိမိေဆာင္ထားတဲ့ ပတၱနိကၠဳဇၨနကံကို တျခားေသာ ေက်ာင္းတိုက္မ်ားကို တပည့္ေတာ္တို႔ ဒီလိုဒီလို လုပ္ထားပါတယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ အေၾကာင္းၾကား လိုက္ရုံပဲ၊ ဆိုရင္ အကုန္လုံးက ပတၱနိကၠဳဇၨန ကံေဆာင္ၿပီးသား ျဖစ္သြားတယ္၊ အဲဒီက်ေတာ့ အခု ေဆာင္ေတာ့မယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီ အဂၤါရပ္ေတြနဲ႔ ညီၿပီလားေပါ့၊ ဒါကေတာ့ စဥ္းစားရမွာေပါ့၊ ဒီေတာ့ ပထမဦးဆုံး အဂၤါျဖစ္တဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြ လာဘ္လာဘ မရေအာင္ အားထုတ္တယ္ဆိုရင္။ အခုထားပါေတာ့ ဆြမ္းေလာင္းအသင္းေတြကို ပိတ္တာတို႔ ဘာတို႔ေပါ့ဗ်ာ၊ အဲေတာ့ ဒီအဂၤါရပ္ေတြနဲ႔ ညီသြားၿပီေပါ့၊ တခ်က္ေပါ့၊
ေနာက္တခါ ...
ရဟန္းေတာ္ေတြရဲ႔ အက်ဳိးမဲ့ကုိလုပ္တယ္၊ အက်ဳိးမဲ့ကုိ လုပ္တယ္ဆိုတာ ေဘးရန္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တာပဲေပါ့၊ ရဟန္းေတာ္ေတြကို ႏွိပ္စက္တာတို႔ ဘာတို႔ေပါ့ဗ်ာ၊ အဲဒါ ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီ အဂၤါရပ္ညီေရာေပါ့၊
ေနာက္တခါ ေနရာမရေအာင္ လုပ္တယ္ဆိုတာေတာ့ ကိုယ့္ေက်ာင္းတိုက္ ကုိယ္ေနလို႔မရေအာင္ လုပ္တာတို႔ဘာတို႔၊ ဒါ ကုိယ့္ေက်ာင္း ကုိယ္မေနႏိုင္ေအာင္ ထြက္သြားေအာင္ လုပ္တာေတြ ရွိေနတယ္ဆိုေတာ့ ဒါလဲ ညီေရာေပါ့ဗ်ာ၊
ေနာက္တခါ ရဟန္းေတာ္ေတြကို ဆဲေရးတာေတြ။ ၿခိမ္းေျခာက္တာေတြ ၾကားေနရတယ္ဆိုေတာ့ ဒါလဲ ညီေရာေပါ့ဗ်ာ။
ေနာက္တခါ ဆရာနဲ႔ တပည့္အခ်င္းခ်င္း ရဟန္းေတာ္ေတြ အခ်င္းခ်င္း ကြဲျပားေအာင္ ျပဳလုပ္ေနတာေတြဆိုေတာ့ ဒါလဲပဲ ညီေရာေပါ့ဗ်ာ၊ သံဃာေတာ္ရဲ႔ ေက်းဇူးမဲ့ေပါ့ေလ၊ သံဃာေတာ္ေတြဟာ ဆိုး၀ါးပါတယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ အခု သတင္းစာတုိ႔။ ဘာတုိ႔က ေရးတာေတြ႔တယ္ေလ၊ အဲေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႔ ေက်းဇူးမဲ့ကို မဟုတ္ပဲနဲ႔ ဟုတ္သေယာင္ေပါ့၊ ရဟန္းေတာ္ေတြရဲ႔ အျပစ္ေတြကို ေျပာတယ္ဆိုေတာ့ သံဃာေတာ္ရဲ႔ ေက်းဇူးမဲ့ကုိ ေျပာရာ ေရာက္သြားေတာ့တာေပါ့၊ ဒီ အဂၤါရပ္လဲ ညီေရာေပါ့၊ သံဃာကုိ လုပ္ၿပီဆိုမွေတာ့ သံဃာမွာ ဘုရားက တည္ေနတာကိုး အဲဒါေၾကာင့္ တရားေတာ္ကိုလဲ ကဲ့ရဲ႔ရာ ေရာက္သြားတယ္၊ သံဃာနဲ႔ တရားေတာ္ကို ဒီလိုမ်ဳိးလုပ္လိုက္ၿပီ ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒါ ဘုရားကုိလဲ တခါတည္း ကဲ့ရဲ႔ရာ ေရာက္သြားေတာ့တာေပါ့၊ အဂၤါ (၈) ပါးကေတာ့ ညီေရာေပါ့၊ ကိုက္မကုိက္ကေတာ့ ကိုယ့္ဟာနဲ႔ကုိယ္ ဆန္းစစ္ေပါ့၊
ဒီေတာ့ ကံေဆာင္တယ္။ ကမၼ၀ါနဲ႔ ရြတ္ဖတ္တယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ကမၼ၀ါဆိုတာက လူအမ်ား နားလည္ေအာင္ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပထမဦးဆုံး အဆိုတင္သြင္းတယ္ဆိုတဲ့ စကားရပ္ေပါ့၊ ဒါကိုေတာ့ စာက ပဉတ္ ထားတယ္လို႔ ေခၚတာေပါ့ေလ၊ ဒီလို ဒီလို လုပ္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ အဆိုတင္သြင္း လိုက္တယ္ေပါ့၊ အဲဒါၿပီးမွ ခလယ္ေခါင္မွာ ကမၼ၀ါဆိုၿပီးေတာ့ ပါတယ္၊ အဲဒီ ကမၼ၀ါက်ေတာ့ ဒီအဆိုကို အရွင္ဘုရားမ်ား သေဘာတူတယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ဆိတ္ဆိတ္ေနၿပီးေတာ့ ဆိတ္ဆိတ္ေနပါေပါ့၊ သေဘာမတူဘူး ဆိုရင္ေတာ့ အရွင္ဘုရားမ်ား ထၿပီးေတာ့ ေျပာပါေပါ့၊ ထၿပီးေတာ့ ေျပာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ မရွိဘူးဆိုရင္ ဒါ သေဘာတူရာ ေရာက္သြားတယ္၊ အဲဒါပဲ ကမၼ၀ါရဲ႔ အဓိပၸါယ္ကေတာ့။
အဲ ရဟန္းေလးပါး ရွိလို႔ရွိရင္ရၿပီ၊ ရဟန္းေလးပါး အထက္ကေတာ့ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ားေပါ့၊ ရဟန္းေလးပါး ရွိလို႔ရွိရင္ သိမ္ထဲမွာပဲ သူက ကံေဆာင္ရမယ္၊ တျခားေသာေနရာမွာ ကံမေဆာင္ရဘူး၊ ဒီေတာ့ သိမ္ဆိုတာ ဘဒၵသိမ္ရွိတယ္၊ ကမၼ၀ါနဲ႔ ဖြဲထားတဲ့သိမ္ေတြေပါ့၊ အဘဒၵသိမ္ရွိတယ္၊ ကမၼ၀ါနဲ႔ သမုတ္စရာမလုိပဲနဲ႔ အလုိလိုေနရင္း သိမ္ျဖစ္ေနတဲ့ဟာေတြေပါ့၊ ျမစ္ေတြတို႔ ဘာေတြတို႔ေပါ့ဗ်ာ၊ အဲဒါေတြဟာ အလိုလိုေနရင္း သိမ္ျဖစ္ေနတဲ့ဟာေတြ။ ဂါမသိမ္တို႔ အဲဒီ သိမ္မ်ဳိးေတြမွာလဲပဲ ကံေဆာင္လို႔ရတယ္၊ အဲဒါ ကံေဆာင္ၿပီးလို႔ရွိရင္ တပည့္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ဒီလိုလုပ္ၿပီးၿပီဆိုၿပီးေတာ့ တျခားေသာ ေက်ာင္းတိုက္ေတြကုိ တခါ သတင္းပုိ႔ေပါ့၊ သတင္းေပးလို႔ရွိရင္ အဲဒါ တခါတည္း က်န္တဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေတြလဲ ေဆာင္ၿပီးသားျဖစ္သြားတာေပါ့၊ ရၿပီေလ။ ဒီတေနရာက လုပ္လိုုက္လို႔ရွိရင္ကိုပဲ က်န္တဲ့ေနရာေတြက ဟိုလို ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ လုပ္စရာမလိုေလာက္ေအာင္ကိုပါပဲ၊ သူူက က်န္တဲ့ေက်ာင္းေတြကို အေၾကာင္းၾကားရမယ္လို႔ ေျပာတာကုိး၊ ဟုတ္ၿပီေလ၊ သူက တေနရာက လုပ္ထားလို႔ရွိရင္ က်န္တဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေတြကို အေၾကာင္းၾကားရုံပဲေလ၊ အေၾကာင္းၾကားလိုက္လို႔ရွိရင္ ၿပီးသြားေတာ့တာေပါ့၊ တေနရာမွာေတာ့ ကံေဆာင္ရမွာပဲ၊ ဒါေပမဲ့ သူက ေနရာကေတာ့ မျပဘူး၊ သိမ္လို႔ပဲ ျပတာကုိး၊ ဘယ္ေနရာ ဘာညာေတာ့ မျပဘူးေပါ့၊ အဲဒီက်ေတာ့ ဘယ္ၿမိဳ႔မွာ လုပ္ရမယ္ ဘာညာေတာ့ မပါဘူးေပါ့၊ စာထဲကေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာ ျဖစ္တဲ့ေနရာ လုပ္ရမယ္၊ မျဖစ္တဲ့ေနရာ မလုပ္ရဘူး၊ ဒီလုိ ဘာညာ မပါပါဘူး၊”
မႏၱေလး မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ ဆရာေတာ္ ဦးက၀ိႏၵာဘိ၀ံသ
Tuesday, November 6, 2007
ပတၱနိကၠဳဇၨနကံေဆာင္ပြဲ အနက္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္အား မႏၱေလး မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ ဆရာေတာ္ ဦးက၀ိႏၵာဘိ၀ံသမွ ရွင္းလင္းေဟာၾကားခ်က္
Posted by thitsarforce at 9:50 PM
Labels: သမိုင္းစကား
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment